Stylizacja i zdjęcia „po”: Scenografia Wnętrz
Czy w najbliższym czasie planujesz sprzedać lub wynająć swój dom czy mieszkanie? A może ogłoszenie reklamujące Twoją nieruchomość wisi już od dawna w internecie, jednak nie spotyka się z zainteresowaniem? Jeśli tak – to najwyższy czas, żebyś zapoznał się z określeniem HOME STAGING. Nie wiesz co to jest? Zacznijmy od początku…
Wyobraź sobie…
Wyobraź sobie, że sprzedajesz samochód. Zanim wystawisz ogłoszenie, z pewnością pojedziesz na myjnię i dokładnie go umyjesz, może nawet nałożysz wosk i wypolerujesz, żeby lepiej się prezentował. Najprawdopodobniej wysprzątasz też wnętrze, wyjmiesz wszystkie swoje osobiste rzeczy, wyrzucisz zużyte chusteczki, puste butelki. Powiesisz nową choinkę zapachową ;), a może nawet oddasz auto do prania tapicerki. Niektórzy pewnie oddadzą auto do mechanika na przegląd, żeby ta kontrolka migająca od pół roku nie straszyła potencjalnych kupujących… Na koniec możliwe że pojedziesz w jakieś ładne miejsce, aby w dobrym świetle zrobić zdjęcia, dzięki którym Twój samochód będzie prezentował się naprawdę wspaniale. Brzmi znajomo?
Dlaczego nie zrobić tego samego, gdy sprzedajesz lub wynajmujesz nieruchomość?
Home staging – co to takiego?
Home staging to profesjonalne przygotowanie nieruchomości na sprzedaż lub wynajem. Usługa stworzona przez Barb Schwarz w latach 70tych, do Polski trafiła dopiero kilka lat temu, ale już zdobyła uznanie klientów i z roku na rok staje się coraz bardziej popularna.
Celem home stagingu jest takie zaaranżowanie wnętrza, które będzie podkreślać jego atuty, pomoże zdobyć jak największą liczbę oglądających nieruchomość z określonej grupy docelowej, i dzięki temu przyspieszyć sprzedaż lub wynajem za możliwie najwyższą cenę. Homestagerka pomoże Ci zrobić z Twoim mieszkaniem to, co sam zrobiłbyś ze sprzedawanym samochodem – sprawić, by było jak najbardziej atrakcyjne dla potencjalnych kupujących. By wyróżniło się spośród setek innych wystawionych na sprzedaż. Krótko mówiąc – by kupujący zakochał się w nim od pierwszego wejrzenia.
Złote zasady home stagingu
Jak osiągnąć taki efekt? Uznaje się, że w procesie home stagingu najważniejsze są:
- odgracanie
- sprzątanie
- depersonalizacja
- naprawy i odświeżenie nieruchomości
- wydzielenie stref
- doświetlenie wnętrz
- stylizacja
Więcej o nich już wkrótce na moim blogu.
Home staging – po co to wszystko?
Jak pisałam wyżej, celem home stagingu jest zawarcie transakcji, która będzie jak najbardziej korzystna dla właściciela nieruchomości. Dzięki home stagingowi, nieruchomość powinna się sprzedać/wynająć szybciej i za wyższą cenę (lub w niektórych przypadkach za cenę ofertowaną bez konieczności obniżki ceny.
Podsumowując – dlaczego warto zainwestować w home staging?
- nieruchomości po home stagingu sprzedają się/wynajmują średnio o 40% szybciej niż pozostałe
- nieruchomości po home stagingu osiągają cenę o 10-15% wyższą niż pozostałe
- koszt home stagingu to zazwyczaj 1-3% wartości nieruchomości – czyli mniej niż pierwsza obniżka ceny w przypadku sprzedaży nieruchomości.
Przekonany? Przeczytaj, jak wyglądają szczegóły współpracy z homestagerką.
Współpraca z homestagerką
Jak zatem wygląda współpraca z homestagerką?
Pierwszym etapem współpracy jest konsultacja. To niejako diagnoza nieruchomości. Homestagerka podczas trwającego 1-2 godziny spotkania dokładnie ogląda nieruchomość i wskazuje jej mocne i słabe strony, wyjaśnia co i dlaczego warto zmienić, doradza jak najlepiej zaprezentować nieruchomość potencjalnym kupującym lub najemcom, a także do kogo najlepiej skierować ofertę – czyli definiuje grupę docelową.
Po konsultacji można zdecydować się na raport, który w formie pisemnej podsumowuje konsultację. Raport polecany jest zwłaszcza w sytuacji, gdy nieruchomość nie wymaga drastycznych zmian, a jedynie kosmetycznych poprawek.
Jeśli po konsultacji okazuje się, że zakres prac, zmian i zakupów będzie większy – warto skorzystać z całościowej usługi w postaci projektu zakupowego i stylizacji nieruchomości. Homestager przygotuje szczegółową listę zakupów, zgodnie z którą samodzielnie kupisz wszystkie meble i dodatki niezbędne do upiększenia Twojej nieruchomości. Na koniec homestager pojawi się u Ciebie, aby udekorować i wystylizować wnętrze.
Nie masz czasu zajmować się zakupami i naprawami? Możesz realizację w całości zlecić homestagerowi, który skoordynuje wszystkie prace, a Ty będziesz mógł się cieszyć efektem końcowym.
Po zrealizowanym home stagingu, nie zapomnij zrobić dobrych zdjęć! Są one niezbędne, aby skutecznie zareklamować mieszkanie w internecie. Niektórzy homestagerzy oferują także usługę przeprowadzenia profesjonalnej sesji zdjęciowej. Jeśli nie – możesz skorzystać z oferty jednego z fotografów wnętrz w Twoim mieście.
Home staging – efekt końcowy
Czy home staging robi różnicę? Zobaczcie i oceńcie sami! A jeśli chcecie dowiedzieć się, jak ja mogę Wam pomóc w przeprowadzeniu home stagingu – koniecznie napiszcie!